Grote Clubactie-uitje naar Hellendoorn

dinsdag 2 juli 2024
Dit jaar was zaterdag 29 juni uitgekozen als de dag om onze Grote Clubactie lotenverkopers in het zonnetje te zetten. Gelukkig hadden de meeste kinderen onthouden dat vandaag de dag was om naar Hellendoorn te gaan, alleen Lotte moest wakker worden gebeld. Nadat ook Lotte zich in de bus had gemeld vertrokken we samen met 22 enthousiaste lotenverkopers en een hele gezellige buschauffeur rond 08:45 richting Hellendoorn. We bleken alle ruimte in de bus te hebben - normaal gesproken passen er wel meer dan 60 mensen in de bus! Hierdoor konden we lekker verspreid door de hele bus zitten. Na ongeveer 2 uur in de bus stil te hebben gezeten en iedereen te hadden voorzien van een pakje Wicky en een zakje snoep, was het eindelijk tijd om in het park rond te rennen.

De dames van de C1, Dani en Vinz en een deel van de D1 mochten zelf in het park lopen. De E en de F pupillen gingen met Bert, Esmee en Ilse op pad. In het park kwamen we de buschauffeur tegen en wat bleek, buschauffeur Dennis hield ook heel erg van attracties! Samen met Dennis begonnen we gelijk met een heerlijke verkoelende attractie; namelijk de wildwaterbaan. Nadat we allemaal flink waren nat gespetterd, was het alweer tijd om samen met de c en d, te verzamelen bij Kapitein Baba's voor een heerlijk patatje met een snack. Omdat we last minute 2 afmeldingen hadden, konden we buschauffeur Dennis ook trakteren op een patatje. Deze patatjes werden snel op gesmuld en we konden al gauw weer naar de attracties.

Met de E&F hadden we ons verdeeld over het schommelschip, de zweefmolen en de botsautootjes. Na een halfuur kwamen we er toch echt wel achter dat we weer verkoeling moesten gaan zoeken. Dat betekende dat het tijd was om weer een waterattractie te trotseren. Verdeeld over 4 boomstammen was het tijd de wild waterval af te gaan. Onze wens voor verkoeling bleek gehoord te zijn want wat waren we allemaal ongelofelijk nat geworden in de attractie! Alleen Bert, die zichzelf achter Esmee had verstopt, bleek het droog gehouden te hebben. De fanclub van de buschauffeur, aangevoerd door Noëlle, Milou en Jasmijn, wilde nog een keer met de buschauffeur in de boomstammen. Ook Novan en Tom gingen er nog een keer in. Niels en Tess waren te vinden in de Drakennest onder toeziend oog van Joris en Ilse. Esmee en Bert waren met Jelmer achtergebleven om wat mooie foto's van de boomstammen te maken. Daarna was het tijd om ons verder om te splitsen: Ilse, Esmee en de buschauffeur gingen met de kinderen die toe waren aan wat meer uitdaging naar de rioolrat en Bert ging met Novan, Tom en Jelmer weer terug naar de wild waterbaan. Nadat de buschauffeur alvast terug was gegaan naar de bus om nog even een dutje te doen en de bus alvast heerlijk voor ons te verkoelen, was het tijd om nog een keer met z'n alle naar de wild waterbaan te gaan. Milou, Noëlle, Jasmijn, Tess, Niels en Joris gingen met Ilse en Esmee weer verder naar de achtbanen. We hebben de draak verslagen in de Ridderstrijd en we zijn over de kop gegaan in de Balagos. Voor sommige was dat de eerste keer! Daarna was het nog tijd voor één attractie: de Drakennest waar Tess en Niels al eerder in waren geweest, maar die de rest nu ook durfde te trotseren. Deze bleek uiteindelijk zo

leuk dat we er allemaal twee keer in zijn geweest en Jasmijn zelfs drie keer! Om 17:00 verzamelde we weer bij de uitgang. Een aantal kinderen waren al opgehaald door hun ouders waardoor we met 19 kinderen en 3 begeleiders richting huis vertrokken. Na een disco (met "mooi" gezang van Dani en Vinz) op de terugweg kwamen we rond 19:15 weer terug bij OKV.

We hebben het heel gezellig gehad met alle kids en met buschauffeur Dennis! Dus iedereen hartelijk bedankt voor de gezelligheid!

MEER FOTOS VINDT JE HIER!

Bert, Ilse en Esmee