OKV A1 Kampioen!

zondag 20 oktober 2024
Oostzaan 19-10-2024

Op deze ietwat grijze en regenachtige zaterdagochtend stond er voor de A1 de laatste buitenwedstrijd van deze competitieronde op het programma.

Een wedstrijd waarin bepaald zou worden of we ongeslagen kampioen zouden worden, of dat we het kampioenschap met onze tegenstander zouden moeten delen.

Op papier leek het een lastige klus: OKV A1 heeft al zijn wedstrijden gewonnen en tegenstander Andijk heeft op 1 verliespartij na ook alles gewonnen.

Gesteund door een flink aantal toeschouwers werd er begonnen aan de ontknoping van deze competitie.

De eerste fase ging het allemaal wel redelijk gelijk op, maar naarmate de eerste helft vorderde liepen we toch wel een aardig stukje uit.

Tussenstand met de rust 9-3.

De tweede helft konden we wat makkelijker en ontspannener spelen en liepen we verder uit naar een knappe 16-6 eindstand.

Deze eindstand zorgde er voor dat OKV A1 als enige in de poule bovenaan eindigde en dus kampioen is geworden van deze buitencompetitie.

TOP GEDAAN DAMES EN HEREN !!!!!!!!

En bij een kampioenschap horen natuurlijk ook een aantal “verplichtingen”.

Het schrijven van een stukje voor in het krantje is daar 1 van.

Dat kan natuurlijk door een heel uitgebreid wedstrijdverslag te schrijven met opstellingen, punten, wissels, tactiek enz.

Echter voor deze ronde hebben we ( eigenlijk de trainer / coach ) gekozen om het iets anders te doen.

Een beetje in de vorm van wat “wist je datjes”.

Gewoon wat losse leuke en bijzondere feitjes / kreten, die we misschien ook niet al te serieus moeten nemen:

• A1 deze ronde ongeslagen kampioen is geworden
  • A1 eigenlijk maar heel weinig tegendoelpunten heeft gekregen
  • We elke wedstrijd gesteund worden door een grote groep ouders, familie, vrienden en supporters
  • A1 nu voor de tweede keer op rij kampioen is geworden in de buitencompetitie
  • Tyco binnenkort meedoet aan de Nederlands kampioenschappen verspringen
  • Demian helaas deze ronde niet zijn beroemde suïcide doorloopbal heeft kunnen nemen, maar wel 3 keer op ‘normale’ wijze heeft gescoord
  • Aanvoerder Marije eigenlijk dit stukje zou schrijven, maar iemand anders zo ver heeft weten te krijgen om dit te doen ( ik verwacht nog wel enige vorm van compensatie in de vorm van een doosje merci ofzo )
  • Zara na lang aandringen en zeuren bij de coaches eindelijk samen met Marije in 1 vak heeft kunnen spelen
  • Shania ( en dus ook de coach ) door het scoren vandaag sushi heeft gewonnen van haar broer / vader
  • Ryan zich deze wedstrijd een keer niet negatief tegen de scheidsrechter heeft uitgelaten en dat dit direct resulteerde in 4 gemaakte punten – topscoorder vandaag
  • Kelvin ondanks zijn stille / rustige houding zich tijdens de wedstrijden laat gelden en de meeste ballen onderschept
  • Als Hayleigh de wijze lessen van Robin opvolgt ze er flink op los kan scoren ( gooien in een boogje )
  • Esmee nu ook kan zeggen dat ze kampioen is, en niet meer onder doet voor haar broertje
  • Matz door het invallen bij ons ook kan zeggen dat hij kampioen is geworden ( was met het eigen team B1 helaas net niet gelukt )
  • Nu dus eigenlijk bijna ieder lid van het gezin van Vegten deze ronde kampioen is geworden ( Shanti met het vierde, Vinz met de C1, Matz met de A1 en Tyco met de A1 ) Alleen vader niet, maar deze rekenen we stiekem wel mee omdat Paul elke week zorgt voor support, ondersteuning op de club en ook als sponsor betrokken is bij de vereniging
  • Jennifer we inmiddels mogen beschouwen als onze vaste invaller en altijd bereid is om ons te ondersteunen
  • En Jennifer waarschijnlijk ( dat moet mevrouw Jannie nog maar even nakijken ) een van de weinige is binnen de club die in 1 competitieronde 2 keer kampioen is geworden. Zowel met haar eigen team C1 als met haar tweede team A1
  • Stef vandaag helaas afwezig was, maar er wel voor heeft gezorgd dat we onze voorgaande wedstrijden hebben kunnen winnen

Spelers, trainers, ouders, supporters, vereniging bedankt voor de inzet en support.

Op naar hopelijk weer een mooi resultaat in de zaal

Peter Maaks